Copywriting
Ord som säljer, informerar och skapar känslor.
Copy – ord som säljer
Copywriting är kort och gott skrivande med ett kommersiellt syfte. Att med orden som verktyg, massor med kreativitet och en god portion psykologi skapa texter som säljer, informerar och leder till någon form av handling. Spot on. Här rensar vi bort fluff. I stället går vi rakt på sak. Varför? Jo, precis som du har de flesta mycket att göra – vi läser snabbt och kanske slarvigt. En bra copy går igenom bruset. Och skapar en känsla.
Mer än bara rubriker
Bra copytexter behövs på hemsidor, sociala medier, annonser, banners, nyhetsbrev, radioreklam, direktmarknadsföring, utomhusreklam. Och inte bara där. Bruksmaterial som handböcker, platsannonser, bruksanvisningar och mycket annat behöver också en skarp penna.
Jag har skrivit copy för annonser hemsidor och sociala medier. Men även för utomhusreklam, radioreklam, manus till film, platsannonser och mäklartexter.